Grekland nästa!/Nächste halt, Griechenland!

Under veckan som gått fick jag besked om vilken destination jag hamnat på! Den 9:e maj bär det av mot Grekland och Thassos! Trots att jag hade önskat att hamna i ett spansktalande land känner jag mig otroligt nöjg med detta :D Det ska bli så otroligt roligt och spännande att få komma iväg och prova på något som jag i många år drömt om!
 
Thassos är en väldigt liten ö i nordöstra delen av Grekland, med cirka 14.000 invånare. Det är en bergig och grön ö, så vandring, hiking och cykling är populära aktiviteter. Runtom ön finns även många fina sandstränder för den som gillar att sola och bada, eller prova på dykning och andra vattensporter.
Jag kommer att jobba i ett team med fem andra anställda från Norge, Danmark och Finland, eftersom det är en rätt liten destination kommer jag att åka runt till olika hotell och ha lite blandade arbetsuppgifter, till exempel hålla välkomstmöten, guida på utflykter mm.
 
Eftersom jag inte börjar förrän i maj så kommer jag även att hinna spendera lite tid hemma i Albybyn med omnejd och umgås med min underbara familj och mina vänner, det ser jag fram emot <3
 
 
[Letzte Woche habe ich endlich Bescheid bekommen, wo meine neue Arbeit sein wird! 9. Mai geht es los nach Griechenland und Thasos! Obwohl ich eigentlich gewünscht hatte, irgenwo in Spanien zu arbeiten bin ich sehr zufrieden mit dieser Destination :D Ich bin so gespannt, eine Arbeit als Reiseleiterin ist seit vielen Jahren ein Traum von mir gewesen und endlich wird was daraus!
 
Thasos ist eine kleine Insel im nördlichen Griechenland und hier wohnen ca 14.000. Die Region ist bergig und beliebte Akivitäten sind deswegen Wandern, Fahrradfahren und Hiking. Rundum die Insel gibt es auch viele schöne Strände wo man Baden, Tauchen oder verschiende Wassersporten ausprobieren kann. 
Ich werde in einem Team zusammen mit fünf anderen aus Norwegen, Dänemark und Finland arbeiten und in verschiedenen Hotels sein. Meine Aufgaben sind u.a. Willkommenstreffen organisieren, bei Ausflügen begleiten usw.
 
Da meine Arbeit erst im Mai anfängt habe ich auch Zeit daheim zu chillen und meine Familie und Freunde zu treffen, ich freue mich sehr darauf <3]
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0