Auckland

Antligen ar jag framme!!.. I Auckland iaf. Det har gatt forvanansvart bra hela resan, trots en 13 timmars vantan i Bangkok kanner jag mig inte speciellt trott, och inga problem med magen alls :)

Lyckades ocksa sova pa planet, sa framsteg aven for mig! Tydligen hade personalen forsokt vacka mig nar middagen serverades men jag sov som en stock! Missade nastan frukosten ocksa! Men tack och lov vaknade jag bara lite efter alla fatt sin mat, annars hade jag varit VALDIGT hungrig.

Saknar Sverige sjukt mkt fortfarande! Kandes inte som att jag hade tillrackligt mkt tid att gora allt jag ville...Blir svarare och svarare att lamna Sveige for varje gang jag kommer hem.

Tanker da ocksa pa alla er som ar pa yran, hoppas ni har det toppen! Ni maste parta lite (eller nej, massor!) at mig med! ;)

Jag gillar starkt gratis internet som de har pa Aucklands flygplats! Det borde fler satsa pa... annat i bangkok nar jag betalade 25 kr for 20 min! Var ju iof vart det..men, gratis ar ju ALLTID bra!

Vantar nu pa mitt flyg till Wellington, vilket gar om cirka en timme... Sa snart ar jag framme!
Kanner mig lite smatt nervos for att komma tillbaka, men det kanns skont ocksa. En sak i taget liksom. Men i Februari vill jag fortfarande hem. Nan (mamma?) maste se till att jag inte andrar mig for jag ar ju en mastare pa att vela!

Jag aterkommer :)

Bangkok

Popcorn-clouds :)Suvarnabhumi flygplatsen, stor den var!Tahiland tempel pa flygplatsen

Nu ar jag framme! Forsta biten av resan gick riktigt bra, tack vare att jag hade 3 stolar alldeles for mig sjalv!!
Kunde nastan somna, men bara om man ligger ned istallet for att sitta kanner man sig ju mer utvilad.
Nackdel var att man inte hade ngn tv-skarm! Vilket alltid gor att resan gar battre o snabbare.. hoppas att jag far en pa nasta flyg!

Har nu vantat 7 timmar har i Bangkok, bara 6 kvar. Om 4 timmar kan jag iaf ga och checka in o sen kolla lite taxfree grejer :D
Innan dess blir det till att lasa min bok, lyssna lite ipod, gora korsord.. vandra runt lite.. Finns inte mkt annat att gora.

Anyway,
later.

Flygplatsen

Sa har pigg var jag pa Arlanda... :PÄr det inte vad jag gillar allra mest? att hänga på en flygplats? :P Haha.
Sitter på Arlanda och väntar, flyget går 14:30 mot Bangkok! Där har jag då ett uppehåll på 13 timmar och 20 min,., good fun! Tanken hela tiden var ju då att ta mig ut och se staden en sväng, men mitt bagage måste hamtas upp och checkas in igen när jag åker vidare.. så har inte riktigt bestämt mig. Har ju tid att fundera. Får se hur jag mår också.

Kom häromdagen på ngt som kändes riktigt bra, namligen att skippa att ansöka om ett jobbtillstånd som skulle kostat mig närmare 10.000 kr totalt.. Detta betyder att jag måste lämna NZ innan februari 2010, vilket betyder att jag ändå har några månader kvar... Dessutom kan jag resa runt när mina kära föräldrar  kommer och hälsar på till jul! Wiehooo! :) Så det känns kanon.
Nu återstår bara att komma på en plan, vad jag ska göra efter februari. Plugga känns lite lockande, så kanske vore en ide.
Dave å andra sidan var ju inte så glad när jag delade med mig av denna ide.. Men nu är det så att såvida jag inte vill stanna i NZ i minst 5 år till, är detta tillstånd onödigt. Nu känner jag att jag inte vill det. 5 år är alldeles för länge, speciellt eftersom jag redan spenderat 3 år i Wellington.

Känns riktigt tungt att åka tillbaka, kommer att sakna alla där hemma något fruktansvärt! Jag har ju alltid svårt att åka från ställen, så det återstår att se hur det känns när jag kommer tillbaka nu. Det ordnar sig alltid.
Annars så är det ju inte så långt till februari..

Nu, dags för första 12 timmars flyget!
Vi höres.

BBQ in Holmsnäs

I thougth it would be a good idea to get some people togethe and have a little BBQ at our bach, which is not too far from my house. We packed the car full, duvets, food, drinks :), the BBQ itself and took off! Wiehooo...
Party time!
The idea was to just have a few drinks, food and just hang out, not a mean as party. Of course (I should know myself better by now) that didnt happen :P (at least for some), but it was so MUCH fun! :D
Mosquitos were INSANE, they were everywhere, if u stood still for a few seconds they were all around u! Got so many bites all over me!
We also took a midnight swim :D That was COLD, but (I can at least speak for myself :P) being drunk u dont really think of it tht much, hehe.
Anyway, here are some photos! Enjoy!

BBQPeter & LifPär-AndersMe, Chrisitan & LifPete made up a surprise-fishing Lif got a lightbulb!MalinCider, yum!Lif is liking the mosquito candle!Carro, Malin & CrilleCarroSkål!Crille & Malin. Crille started the-clothes-inside-out-fashion :PMe & CrilleTime for bed (not sure what the time actually was :P)
Happy parrrty!Drunk?

Sundsvall & latest happenings

Some photos from what´s been goin on lately... Cant be bothered to write anything but a photo says more than a thousand words so,, there u go! hehe,, :D Awesome.

Homemade Ice cream
Mum & grandmaHolmsnäsSis in her new apartmentSofie & meMum & dadLunch in SundsvallLunchMmmmSisAnna Ericson

Party!!

Here are some pics from a rather large, but very successfull gathering at my house. Family and friends were all invited to (a massive) dinner, drinks and fun! My mum was literally cooking 2 days before this event , just to get it ready on time.
I helped with whatever I could, meaning salads, sauces, grocery shopping and punch :D

It was so great to meet all my relatives I havent seen in a very long time!

To start off with it was about 25 of us, so quite a crowded house! Later on in the evening some of my friends and some of their friends joined us! Was so much fun!! Surprised I was still awake at 4 am :P

Mum and dad
Maria and ErikaMy Grandparents & KattisFood! (my mum was cooking 2 days in advance, we still have a tonne left :P)Home made bread11kg of meat was prepared :PDinner time!Mum and DadSkål!Kubb!Gran made a circle around her glass so tht Erika would stop stealing it :PPeter & Olle rockin the houseMe and LifChristianErikChristian & brorNette, Björn, sis & JockeCarro, Jocke, LinaCarro & Sis
Me and cousin EstridCousin Oskar & MariaCarro loves her candy :PMeee

Sweden

So finally, after a LOT of travelling im back in Sweden! About a week has already passed by, but i have had a lot of fun already! Ive been hanging out with my friends and family and, of course, been eating lots of yummy swedish food!!
First real event during my stay here was Gatufesten, which is a city festival held in Sundsvall, the closest town to where my family lives. I got to meet my sister (who I also stayed with) and some fo my friends, which was great!
I didnt erally see many bands since I only went to the fest itself one night, the first night we went to a bar, had some drinks and danced a loooot!! :)
As you can see in some of the photos we ate quite a lot of fast food.. Max is a swedish burger place, quite yummy!!

Our night out at the actual festival included a lot of drinks, shots, lost friends, yucky toilets, music, dancing and very sore feet since ppl kept on stepping on them! Anyway, here are some photos from a great weekend!

Ylva the photographer
Ylva & MeMy brotherCarro & SisCheeeeeese dip.. yuk!Carro at the prepartyMe!Sis and her boyfriend OlleTomas Ledin playingYlva at the concertCarro & MalinSisMe and YlvaSister LisaBrotherThird cousin Olle :)

Auckland

Eftersom jag haft så mkt för mig inom loppet av lite mer än en vecka har jag inte hunnit skriva om Auckland! Det var nämligen det första stoppet på min resa, och Dave var också med. Vi hälsade pa hans syster Kim och hennes finske pojkvan Marko, och ocksa Fiona, vår före detta flatmate.
Första kvällen gick vi till The Belgian Cafe, en belgisk bar dar vi at middag och tog nagra drinks. Jag at en lojligt liten sallad, foljd av den godaste chokladmousse jag atit!
Efter middag och drinkar gick vi och halsade pa Fiona, hon jobbar pa en gay-bar vid namn Dorothy´s Sister.. Intressant krogbesok.. Holl pa att falla omkull nar en man med klanning och 10 lager smink rockade upp pa den lilla scenen och borjade spela trumpet till trans-music.. Annu roligare var det nar mitt i alltihop hans /hennes laptop dog och det blev knapptyst!! Efter lite fler drinkar begav vi oss hemat till Kim och Marko, att vi hittade vagen var tack vare en taxi och sedan att Dave visste var vi skulle ga efter det. Vi kopte vi Fish n Chips och tog med oss, men dem hade jag och Fiona atit upp innan vi ens var hemma.. Oops. En lyckad kvall.

Morgonen därpa vad det dags for lite sightseeing. Kim och Marko visade oss runt, vi åkte upp till en utsiktsplats pa Mount Eden, där man fick en rikigt bra utsikt over Auckland. Vi drack kaffe, tog oss en rejäl prommis på stan och langs med kusten, sedan for vi hem och jag lagade swedish meatballs :)

Nästa dag åkte jag, Dave och Fiona till Devonport, viket ar en del av Auckland dit man kan ta sig med färja. Var ett gulligt litet ställe, men broshyrer får det ju såklart att låta bra mycket bättre an vad det är. Devonport hade en liten huvudgata med små butiker, ett och annat cafe.. och saklart en chokladbutik som salde Devonport Chocolates! But that was it. Vi provsmakade ju såklart choklad.. men det var lite för dyrt för vad det var..

Vi gjorde också ett besök till Parnell Village, där fanns också en chokladaffär som var lite mer prisvärd och dessutom sålde kaffe! Sa vi slog oss ned :)

En mycket bra och lyckad visit i Auckland! Kändes kul att jag och Dave gjorde något tilsammans innan jag åkte iväg!

Bilder har jag ju såklart!

KimMe and DaveMount Eden, vid ett vulkan-hålVulkan-håletMission BayDave med hans normala foto-min :PMission BaySky Tower sett fran Albert ParkJag i solenJag och min älskling :)Dave och FionaPå färjanAuckland, utsikt från DevonportVi tar kort pa oss själva DevonportJag med en kaffe pa Elliot StablesElliot StablesFiona på jobbetMarko och Kim