Breisach

Idag begav jag mig ut på en cykeltur som inte blev fullt så lyckad som de tidigare. Jag jobbade till 15 och kunde därför inte haka på det svensk/norska gänget direkt när de åkte, så vi bestämde att jag skulle komma efter så kunde vi mötas upp. Sträckan till Breisach gick utan problem, tog en kort paus i denna mysiga lilla stad innan jag begav mig vidare mot Neuf-Brisach i Frankrike, vilket var resans mål. Innan jag kommit dit fick jag punktering (vilket de andra också hade fått och var lite fast i Neuf-Brisach!) och vi tänkte då att det var smartast att jag tog mig tillbaka över gränsen så kunde vi mötas där. Efter en promenad tillbaka, med sällskap av en mycket trevlig fransk kvinna vid namn Lucy, försökte jag att pumpa upp mitt däck igen för att se om det kanske inte var så farligt ändå. Luften stannade i ungefär 2 sekunder, det läckte genom ventilen och förmodligen också genom ett hål i däcket. Bestämde mig sedan för att ta tåget tillbaka (Även om de andra som också haft punktering och krångel erbjudit sig att försöka laga åt mig, tog jag det säkra före det osäkra), idag är Feiertag i Tyskland, vilket gör att det är som en söndag = allt har stängt (utom barer och caféer förstås ;) ). Tänkte att tågen kanske inte går så ofta, så hoppade snabbt på det som stod inne.
 
Väl hemma måste jag ändå säga att det varit en rätt bra dag, tråkigt föstås med punktering, och att jag inte hann träffa de andra, men jobbandet innan gick fint och ivar ju väldigt härlig så länge den varade. Tog mig ju dessutom hem, så tänker att det skulle ju ha kunnat vara mycket värre :P Säg :)er därmed gonatt - imorgon är det fredag, vilket aldrig är fel!
Har dessutom fått resultet på de sista inlämningsuppgifterna! Är supernöjd och tänker fira detta genom att imorgon ta en Powerwalk och äta tårta ;)
 
[Heute bin ich auf einer Fahrradtour gewesen, die nicht so ganz toll als die frühere war. Ich musste bis 15 Uhr arbeiten und konnte nicht mit der schwedischen Gruppe mitfahren. Wir haben uns deswegen dafür entschieden, dass ich nachher kommen sollte und sie irgendwo treffen. Die Strecke nach Breisach lief ganz ok, habe in dieser schönen Stadt eine Pause gemacht vor ich nach Neuf-Brisach, das Ziel der Reise, weitergefahren bin. Ehe ich Neuf-Brisach erreichte, hatte ich eine Reifenpanne! Zu Fuss machte ich mich langsam auf dem Weg zurück über die Grenze, wo wo ich mir mit den anderen treffen wollte (die auch übrigens Probleme mit Reifen und anderes hatten!). Eine Frau namens Lucy hat mir Gesellschaft geleistet bis zur Grenze :) Nachdem habe ich versucht, meinen Reifen wieder hochzupumpen, aber es hat nicht so gut geklappt und die Luft war in weniger als 2 Sekunden wieder verschwunden, ich glaube es lag an der Ventile, und auch dass es ein Loch im Reifen gab. Ich habe mich kurz danach dafür entschieden, den Zug zurück nach Freibur zu nehmen, da es heute in Deutschland Feiertag ist und ich dachte die Züge fahren nicht so oft wie sonst. Ausserdem ist meiner Reifen sehr kaputt, und ich wusste nicht ob die anderen es überhaupt hinkriegen würden den wieder heilzumachen.
Jetzt zu Hause muss ich totzdem sagen, es ist ein sehr guter Tag gewesen, obwohl ich eine Reifenpanne hatte und die anderen gar nicht getroffen habe :/ Ich habe es ja bis nach Hause geschafft, und dass freut mich. Hätte ja noch schlimmer sein können. Mit diesen Wörtern sage ich jetzt Gute Nacht - Morgen ist Freitag, was immer gut ist :)
Ich habe ausserdem die letzten Arbeiten bestanden, dies werde ich Morgen mit einem Powerwalk und Schwedischem Erdbeerkuchen feiern :)]
 

På franska sidan om Rhen, på väg till Neuf-Brisach
 
Mitt på bron över Rhen, mellan Frankrike och Tyskland
 
Franska gränsen
 
Åter i det härliga Deutschlandet! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0