Sverigebesök!

Har under de senaste veckorna haft två omgångar besök från Sverige - först finaste Lif, sedan min käre bror och daugther cmleek :D
Lif och jag tog oss en tur till Strassbourg, promenerade upp på Schlossberg, cyklade en bit utanför stan och åt mat på en gårdsrestaurang (en sk. Strausse), drack diverse tyska drycker, åt thaimat, gick nästan ut och dansade och besteg slutligen Schauinsland (ett av alla bergen i Freiburg). En helt underbar helg <3
 
[In den letzten zwei Wochen habe ich wunderschönes Besuch aus Schweden gehabt! Erstens kam meine Freundin Lina, und danach mein lieber Bruder und Freundin Caroline :D Hat mich so sehr gefreut!
Lina und ich sind nach Strassburg gefahren, waren auf dem Schlossberg und sind mit dem Fahrrad zu einer Strausse in Griestal gefahren. Wir haben gut gegessen und getrunken (Bier, Schorle und Bräggele mit Bibliskäs - mehr Deutsch wird es glaube ich nicht :P). Wir sind auch auf den Schauinsland hochgelaufen. Eifach ein tolles Wochenende!]

Strasbourg
Lunchjakt längs Strasbourgs mysiga små gator


Espresso/Glasspaus
 

Strausse-mat (Bräggelse m Bibliskäs & Apfelschorle - blir det mer tyskt?)

Griestal
På väg upp på Schauinsland
 
Halfway there
 

Längst längst upp på toppen - så underbart fint!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0