Sommar

Det här med att ständigt uppdatera bloggen verkar inte riktigt vara min grej, då det nu har gått flera veckor sedan jag skrev något senast. Detta beror på tidsbrist snarare än att jag inte har något att skriva om, för här är det fullt upp! För att inte tråka ut er totalt med ett milslångt inlägg så kommer här en kort liten update från de senaste veckorna:
 
1. Jag har hittat ett jobb. Är nu mera en i teamet på cafét Manna die Spezerei, känns riktigt kul! Jobbar med roliga människor och får prata massor med tyska! :)

 
2. Fick också den goda nyheten häromdagen att jag får bo kvar här i mitt rum tills i slutet av Augusti! Detta underlättar väldigt mycket, eftersom jag nu bara behöver leta boende i en stad istället för två.
 
3. Det blir ännu bättre: jag har bokat resa hem till Sverige!! Den 17 maj beger jag mig mot Uppsala, sedan vidare till alla mina nära och kära i norr <3 Längtar, ska bli så roligt att åka hem en sväng, med tanke på att jag kommer spendera sommaren här.
 
4. Dessutom har finaste Lif har bokat en resa och kommer att hälsa på mig här i Freiburg i Juni, längtar, ska bi så roligt! :) Hoppas på att fler vill ta sig en tur hit och kolla in Deutschlandet! (Lovar att guida er till den billigaste ölen och bjuda på Brezels och Sauerkraut)
 
5. Igår skrev jag tenta nummer två - Språkhistoria. Förvisso ett väldigt intressant ämne, men en otroligt omfattande kurs (läser in 6 hp på två veckor) och väldigt intensiva veckor. Är så glad att jag har underbart plugg-sällskap! Utan er flickor hade dessa veckor varit outhärdliga <3
 
6. Förra helgen tog vi och lyxade till det med en middag på Kartoffelhaus (Ett "potatishus"), tyskar är rätt förtjusta i sin potatis, så inte helt konstigt att det finns en restaurang som fokuserar på potatisrätter. God mat, och framför allt, väldigt fint sällskap! (Dessvärre var bilden på sällskapet väldigt suddig, så det får bli en något mindre suddig bild på maten istället)

 
Det får räcka för den här gången, nu blir det slappar-lördag med lite serier och film!
Hoppas ni i Walker-klanen får en underbar vecka i Tänndalen! Saknar er och önskar att jag kunnat vara där nu också! Men, något att se fram emot nästa år istället :D Ta det lugnt i backarna nu och ät (minst) en bulle åt mig i fikastugan ;)
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0