Händelserik morgon

Efter 12 timmar på ett tåg från Köpenhamn (med mycket trevligt sällskap av två tjejer från Falköping blev resan mycket bättre än väntat!) har jag nu anlänt i Köln! Är incheckad på ett lite halv-fräscht hostel alldeles vid Centralstationen, men trevlig personal och bra läge och med tanke på priset känns det helt ok.

Satte mig i lobbyn och surfade lite, tänkte planera dagens sightseeing medan jag drack en kaffe. Plötsligt blir det strömlöst.. Jag tänkte inte så mycket mer på det, förrän jag tog ur min laddare ur uttaget och ser att den är helt bränd.. ! I panik går jag till den trevliga killen i receptionen och förklarar vad som antagligen hänt. Han säger att allt är helt ok, är superhjälpsam och berättar att det finns en butik längre ned på gatan som säljer telefoner och tillbehör, för laddaren är såklart helt pajad! Sladden (den fantastiska långa sladden!) har varit lite glapp, så nåt har väl blivit fel där...
Tänkte att en ny riktig laddare säkerligen inte är billig, men 10 euro kändes mer än överkomligt!
Så, det ordnade sig!
Firar detta med lite frukost :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0