Turkiet - tur till borgen

Vi tog oss efter många om och men, och trots extrem hetta, upp till Alanyas Kale (borg). Efter att ha kört på slingriga bergsvägar på Sydön på Nya Zeeland så trodde jag ju att jag sett det mesta, men icket. Denna smala, krokiga och grusiga väg upp till borgen tar priset. För att göra det hela lite mer spännande (?) så hade det också grävts ett dike alldeles vid vägkanten så att två bilar med nöd och näppe fick plats att köra förbi varandra...  Att vår taxichaffis sedan bestämde sig för att köra om en bil, i brantaste uppförsbacke, i en kurva!!! Ja du.. spännande färd! Vi tog oss både upp och ned safe and sound, och är så glad att vi åkte upp, vilka fina vyer!!!












Efter detta vänta de den efterlängtade poolen och lite sista mys i solen innan det bar av hemöver mot Sveriget!
En riktigt underbar vecka har det varit med en lagom blandning av skoj saker!
I want to go back!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vilka bilder Anna! Värsta resekatalogsnygga! Jag är så glad att ni haft kul och är hemma nu i lugna Sverige(ja S-vall är ju inte så lugnt som Albybyn förstås) Ses imorgon, kram kram

2010-09-15 @ 19:13:26
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Härligt ni verkar ha det! :)



Flyttade till Thailand för stt studera och nu har jag blivit kvar, mina föräldrar bor här också så det hade väll lite med det att göra också. hehe

2010-09-17 @ 17:06:41
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0