St Patrick´s Day!

Började dagen med en supersmarrig lunch på Tant Anci & Fröken Sarah med Cecilia! När klockan blev ett var det dags för min intervju på Barista, kändes som att det gick kanonbra och det är ett ställe jag mycket gärna vill jobba på! Har en provjobbnng nästa vecka, så håller tummarna och hoppas på det bästa! Härligt att se ett cafe här i Sverige som faktisk bryr sig om vad de serverar för kaffe och inser att kaffe inte bara är kaffe! I like!

Spenderade sedan hela eftermiddagen på Barista och spelade Geni, Jocke vann, Jimmy kom tvåa och gissa vem som kom sist.. errhmm.
Vi åt spagetti & köttfärssås hos Jocke (mums!), lirade liite Rockband och såg en film (Boondock Saints) som var förvånansvärt bra. Jag, Jocke & Crille begav oss sedan ut för att fira St Patrick´s day, mycket lyckad kväll som till största delen spenderades på Bishops Arms, kanonmysigt ställe!
Vi hade alla på oss något grönt (annars är det ju faktiskt så att man får nypa dem som inte har på sig grönt på denna dag! Crille undrade ju såklart om man fick nypa folk var man ville.. hmm.. :P), Jocke var nog coolast med helgröna byxor!
Det bestämdes också att nästa år får vi vara lite mer laddade, ha rött skägg och riktiga kostymer ordnade! Kanske man tom ska åka till Irland för att fira! Vore grymmt!

Idag blir det en rätt lugn dag, har tagit en prommis runt Sidsjön med Cecilia och hennes kompis. Snart ska jag få Palt till lunch, ska bli spännande eftersom jag inte kommer ihåg att jag ätit det någon gång!

Ikväll har jag ett möte med Tedde på Irish Pub, har lämnat mitt CV där och fick ett samtal igår em! Exakt vad han vill prata om vet jag inte men hoppas på jobb av ngt slag! :)
Var faktiskt till detta ställe igår kväll, lyssnade på den underbara Irländska musiken! Då saknade Anna Molly Malones!!

Blir en bra dag idag.
Kommer nog hem till Albybyn imorrn!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Men det går bra nu min vän, vad kul! Håller såklart tummarna att de förstår sitt eget bästa och anställer dig:)

Vi ses i morgon, kram karm

2010-03-18 @ 20:28:08
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0