My New Zealand Adventure...

.. borjar nu narma sig slutet.
Idag Onsdag ar nast sista dagen jag ar i detta land, imorgon Torsdag kl 23 bar det av mot London.

Det har varit underbara 3 ar med nya och spannade upplevelser! Har samlat pa mig en hel hog av erfarenheter som jag nu tar med till Sverige dar nasta aventyr borjar, vad det nu till slut blir..
Kanner iallfall att det ar ratt beslut att komma hem till Sverige, aven om jag kommer att sakna NZ nagot fruktansvart! Ett helt fantastiskt stalle att bo pa, endast location som inte ar den basta :P

Har ju saklart saknat familj och vanner hemma valdigt mycket under tiden jag varit har, sa det ska bli kul att komma hem och traffa alla igen. Nu ar det ju ocksa sa att det kommer alltid att finnas nagot/nagon pa en plats langt borta som man saknar, det gar liksom inte att komma ifran.. (iallafall inte om man gillar att resa :)) Sa jag staller in mig pa en kanonbra tid hemma i Sverige, plugg, jobb och allt vad som nu kan sta pa schemat. Fler aventyr utomlands kommer definivt att aga rum forr eller senare :) (Lif, vi maste planera ett Europe-Adventure snart!! Wiehoo)

Idag ar Dave pa en jobbintervju, Japp!! Thats right. Vi gick runt och jobb-huntade lite pa stan igar, Dave fick napp pa tva stallen. JB-HiFi (elektronikbutik) behover en ny anstalld pa kamera-avdelningen, hur bra passar inte det!?
Photo Warehouse (dar Dave ar pa intervju idag) behover en ny anstalld till deras huvudbutik, vilket ar den STORSTA fotobutiken pa hela Nya Zeeland!! Sa jag haller tummarna!! Skulle ju passa Dave hur bra som helst!!

Igar var vi pa bio, sag filmen "The girl with the dragon tattoo" som alla pratat om sa mycket.. saklart fragar de mig om jag hort talas om denna.. men nej det verkar inte bekant.
Nar filmen sedan borjar och den svenska titeln "Man som hatar kvinnor" poppar upp sa kanner jag ju saklart igen den.. Hade dock tack och lov inte sett den tidigare.. Ruskigt bra film. Valdigt intensiva scener speciellt i borjan, men oj sa spannande det blev sedan! (En san film som mamma Karin skulle studsa upp ur soffan ifall hon sag)

Maste ju ocksa fa beratta att jag akt med Dave pa en "Scooter" (typ en vespa) for forsta gangen! Var riktigt kul faktiskt.. Wow, impressed aye??
sa idag blir det en liten ride in till stan, sedan ikvall en sista drink med Fiona och nagra nagra andra polare till Dave. Blir bra. Oj sa bra.

Har forresten fargat mitt har. Blev aningens morkare an vad jag tankt mig, men hoppas pa sol idag sa kanske det kan blekas lite :)

Later.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Ha ha jag har redan sett den, gallskrek rätt ut i biosalongen och efter det höll jag för ögonen en hel del! Det är läsiga filmer! Vad kul att det rör på sig för Dave, ska hålla tummarna jag också hälsa honom det.

Vi ses snart, kram kram

2010-02-17 @ 19:21:44
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0