London

Nu ar jag in the big city och halsar pa mina fd. rumspolare och goda vanner Pete & Sarah!
London ar kallt (tycke da jag som kommer direkt fran sommar!), men det ar nog ett bra stopp med tanke pa att Sverige kommer att vara bra mycket kallare!

Har ju ocksa lyckats skicka hem ALLT vad vinterjackor heter med mina kara foraldrar, sa jag har min hostjacka med lager pa lager under sa det funkar ok :)

Igar besokte vi Spitalfields, i East London. Pa gatan Brick Lane ligger massor med curry-stallen, samt en massa kula vintage-butiker och ocksa ett svenskt matstalle som heter fika! Normalt hade jag tyckt att det ar fantastiskt med ett svenskt stalle och sprungit in direkt! Nu tyckte jag iof att det var ratt sa coolt, men eftersom jag inom tva dagar kommer att ha easy access till sill, knackebrod och annat smaskens kandes det lite smatt onodigt att betala dyra pengar for dessa saker.. Sverige Sverige snart ar jag hemma!

Kvallen bjod pa en fest, Sarahs & Petes flatmate fyllde ar sa det blev massor med goda snacks och lustiga konversationer om det ena och det andra! Traffade tva svenska tjejer som var fran Umea, de bada har bott har i London i over 2 ar och gillar det tydligen valdigt mycket!

Walker fick en ide...
Plugga i London?? Hmm.. ingen dum ide alls. Maste bara saklart gora lite research och se om det ar mojligt. Vore ju toppen ocksa nar Dave kommer hit ifall vi kan bo i London, lattare for honom med jobb och sa.
Hade ocksa lite mer brainstorming idag och funderade om jag kanske inte alls ska plugga till diestist, vill ju faktiskt oppna mitt eget cafe en vackor dag sa nagon slags International Business kurs vore inte heller helt fel. Eller kanske Tourism & Travels?? 
Vem vet. Possibilities are endless!

I am very excited about the future.

Kommentarer
Postat av: Karin W

Njut av Londonvärmen du för här var det-27 i morse!Vad lustigt att du säger turism, din faster sa i veckan att du borde passa som reseledare!Har du träffat Sven-Gunnar? Vad kul att du kommer hem snart, kram kram

2010-02-22 @ 18:41:51
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0