Jetlag??

Efter en mycket lang och valdigt jobbig resa ar jag antligen framme i London!
Det har har  nog varit en av de langsta och varsta av mina resor nagonsin. Mellan Auckland och Hong Kong gick allt fint, 11 timmar forderev jag ratt snabbt, sag en hel del filmer och spelade spel pa det  underbara "In-flight entertainment" som finns. Klart att jag kande mig lite trott nar vi val var framme, men det var ju att vanta eftersom jag inte sovit mkt.
Resan fran Hong Kong till London tog over 13 timmar, och under de sista timmarna borjade jag ma daligt. Fick frossa och kande mig febrig och hade ont i huvudet. Magen hade jag ju saklart problem med men eftersom att det alltid hander nar jag reser tyckte jag inte att det var ngt konstigt med det.
Gick och pratade med en av flygvardinnorna (for paranoid som jag ar sa trodde jag ju att kanske har jag Swine flu?!! ahhhh) och forklarade att jag inte madde sa bra. De sade att jag kan fa ga till en doktor sa fort vi landar, de gav mig aven en anisktsmask som jag kunde ha pa mig om jag ville. Den tog jag ju pa mig.
Val nere pa marken madde jag fint! Han som var Duty Manager pa planet sade att de kan ringa ngn ifall jag vill, men papekade att jag ju faktiskt  flygit ratt langt och att jag kanske bra behovde vila. Sa jag skippade doktorbesoket, och begav mig mot tunnelbanan. Kande mig redan mkt battre, dock valdigt trott.

Akte till Dollis Hill, dar Pete och Sarah bor. Tog en mkt efterlangtad dush, och forsokte sedan vara vaken sa lange jag kunde. Tack och lov var det eftermiddag sa behovde inte kampa alltfor lange.
Morgonen efter, fortfarande aningens ont i magen, men pallrade mig ut pa stan for att se mig omkring (mer om detta kommer senare) Nar jag kom hem pa kvallen konstaterade jag att jag hade diarre, lyckligtvis hade jag ju med mig medicin, sa tog forsta dosen, lade mig ner och forsokte sova. Efter ett par minuter borjade jag kanna mig varm och lite febrig.. borjade sedan skaka i hela kroppen! Forsokte slappna av men det ville inte ge med sig.. riktigt laskigt. Pete kollade upp biverkningar av Immodium, listan var lang men inget stamde in pa mig. Kom fram till att jag kanske var dehydrated (ar valdigt varmt i London just nu!!) sa drack massor m vatten. Efter ett tag gick det over. Denna medicin ska man ju da fortsatta ta tills att symptom forsvinner.. Sa da var ju fragan, tors jag ta mer av den medicin som fick mig att ma riktigt daligt en timme tidigare?? Ringde en Healthline men de var inte de minsta hjalpsamma... suck.
Bestamde mig sock for att ta nasta dos, och sag till att dricka massor m vatten!
Dagen efter var magen battre, men kande mig riktigt trott och seg, tung i kroppen. Bestamde mig for att strunta i allt vad sightseeing heter och stannade i sangen hela dagen (Pete och Sarah jobbade).
Nu mar jag mkt battre, men hoppas att jag inte behover vara med om nagot liknande pa min nasta resa!! Usch usch.

Stay put. Uppdaterar strax om roligare handelser! Bilder kommer ocksa!

Kommentarer
Postat av: Lina Lif

Trist att du blev sjuk! Tror knappast att det berodde på medecinen, men jag har också upplevt att när magen krånglar kan det kännas som om man plötsligt får feber. För mig brukar det gå över typ direkt, men du kanske åkte på en riktig magsjuka? Hur som helst, nu har du det roliga kvar! Kram!

2009-06-28 @ 23:31:07
URL: http://linalif.blogg.se/
Postat av: Mammi!

Fy vad jobbigt men det var säkert en kombination av trötthet, vätskebrist och kanske en magsjukesväng också. Du får vila när du kommer hem! Kram

2009-06-30 @ 21:18:53
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0