En vecka kvar!!...

..Sedan bar det av mot Sweden! :)
Ser fram emot att aka hem, valdigt valdigt mkt! Kommer saklart att sakna Dave hur mycket som helst.. men telefon och internet finns ju tack och lov sa det far ga.

Sa min resa borjar den 20 Juni, da aker jag och Dave till Auckland. Dar ska vi da stanna i ett par dagar, halsa pa Dave's syster och var kompis Fiona som flyttat dit. Den 23 Juni flyger jag fran Auckland till Hong Kong, byter flyg dar, sedan vidare mot London. Den 24 Juni landar jag pa Heathrow, tar mig sedan in till stan dar jag ska traffa kompis Sarah som bor i London. Stannar sedan hos henne och hennes pojkvan i ungefar en vecka, och forhoppningsvis tar vi oss ocksa en liten tripp till Paris! Den 30 Juni flyger jag fran London till Stockholm, dar jag stannar hos faster Maria :)
Den 1 Juli gar sedan taget mot Ange!! Antligen hemma.

Far jag da plats med allt i vaskan? Hm, har faktiskt ingen aning. Borde kanske gora en testpackning.. Har iaf kopt en ansiktsmask/munskydd (vad man nu kallar det)  for nar jag ar i Hong Kong, efter att tjejen jag jobbar med (som ar fran Kina) sa att jag absolut skulle ta med mig en. Nar jag sedan fragade om  folk pa gatorna i vanliga fall (jag menar utan swine flu pandemics) hade mask pa sig, for det trodde jag att manga val kunde ha pga av sa mkt pollution, da skrattade hon bara och sa att nej, det hade folk absolut inte. Nu tror jag att Air New Zealand mkt val kan tankas dela ut dessa masker till passagerare nar de stiger av.. men man vet ju aldrig. Sa jag ar pa den sakra sidan. Jag har ocksa last i en tidning (Tips till Lif) att det ar bra att ata fiskolja dagarna innan man aker,  tur for mig att jag redan borjade ta sana tabletter for over en manad sen :) Sedan tipsade de ocksa om att ta med "trail-mix" och "instant miso soup" (Lif jag har massor med Miso soup i skafferiet ifall du vill ha ett par paket :P)
Vad mer jag kommer att packa i vaskan kan jag inte avsloja.. ;)

Idag ar det da fredag. Har tagit mig igenom min nast sista vecka av jobb innan jag aker ivag, helt ruskigt snabbt tiden har gatt! Lar just nu upp en tjej som ska jobba for mig nar jag ar borta, och det flyter pa valdigt bra. Tatsiana har tack och lov fatt sitt work visa, sa slipper oroa mig for det!
For ovrigt har det inte hant sa mkt... Jobb. jobb. och lite mera jobb. Extra jobb, extra cash, sa det ar ju inte helt fel innan semestern :)
Har varit lite smasjuk i fler veckor nu, snorig och forkyld.. Vet inte riktigt vad som ar pa g? trodde jag var frisk igen, och vad gor man inte da, jo man gar till gymet som man betalar 25 dollar i veckan for! Igar borjade jag ma daligt igen.. ont i hela kroppen (och nej det var inte traningsvark), tung i huvudet.. Nu mar jag mkt battre sa ska se till att vila upp mig i helgen!
Ikvall blev det Tvn som gallde (trots inbjudan att ga och bowla), haller mig till en strikt budget pa senaste... trist,, men, blir vart det nar jag ar pa vag :D
Imorrn ska jag traffa Lif for en kaffe och vandra runt lite pa stan, maste hitta ett par nya skor innan jag aker.. Och medan Dave jobbar ska jag fortsatta jaga ett par vantar som jag vill ge till honom i fodelsedagspresent, har letat overallt i stan sa det blir till att bege sig lite utanfor Wellington. Dessa vantar jag letar ar som Thinsulate varianten hemma, vanliga fingervantar med ett typ av snoflinge-monster pa oven sidan. Hittar jag inga har pa NZ kanske det gar att fa tag pa hemma? Iaf, mitt Misson for imorgon: hitta vantarna! Far se hur det gar..

Aterigen, STORT grattis till studenten syster!!! Vi firar dig igen nar jag kommer hem :D Yeah.

Har ar lite blandade pics fran New Zealand:

 

Kommentarer
Postat av: Mammi

Jag längtar sååå efter dig!Ta det lugnt så du är pigg inför resan och olja och munskydd låter bra i mina öron det.Har varit fullt upp här med student och skolavslutning men idag har jag bara slappat.

Vi har precis pratat om en riktig sommarfest när du är hemma!Hälsa Dave och ta hand om dig

Kramar till tusen/mamma

2009-06-13 @ 21:09:32
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0