Flygplatsen

Sa har pigg var jag pa Arlanda... :PÄr det inte vad jag gillar allra mest? att hänga på en flygplats? :P Haha.
Sitter på Arlanda och väntar, flyget går 14:30 mot Bangkok! Där har jag då ett uppehåll på 13 timmar och 20 min,., good fun! Tanken hela tiden var ju då att ta mig ut och se staden en sväng, men mitt bagage måste hamtas upp och checkas in igen när jag åker vidare.. så har inte riktigt bestämt mig. Har ju tid att fundera. Får se hur jag mår också.

Kom häromdagen på ngt som kändes riktigt bra, namligen att skippa att ansöka om ett jobbtillstånd som skulle kostat mig närmare 10.000 kr totalt.. Detta betyder att jag måste lämna NZ innan februari 2010, vilket betyder att jag ändå har några månader kvar... Dessutom kan jag resa runt när mina kära föräldrar  kommer och hälsar på till jul! Wiehooo! :) Så det känns kanon.
Nu återstår bara att komma på en plan, vad jag ska göra efter februari. Plugga känns lite lockande, så kanske vore en ide.
Dave å andra sidan var ju inte så glad när jag delade med mig av denna ide.. Men nu är det så att såvida jag inte vill stanna i NZ i minst 5 år till, är detta tillstånd onödigt. Nu känner jag att jag inte vill det. 5 år är alldeles för länge, speciellt eftersom jag redan spenderat 3 år i Wellington.

Känns riktigt tungt att åka tillbaka, kommer att sakna alla där hemma något fruktansvärt! Jag har ju alltid svårt att åka från ställen, så det återstår att se hur det känns när jag kommer tillbaka nu. Det ordnar sig alltid.
Annars så är det ju inte så långt till februari..

Nu, dags för första 12 timmars flyget!
Vi höres.

Kommentarer
Postat av: Peter

Hoppas resan går bra! Vi ses snart igen! :) Kram / P.

2009-07-28 @ 18:59:36
URL: http://hardpractise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0