Auckland

Eftersom jag haft så mkt för mig inom loppet av lite mer än en vecka har jag inte hunnit skriva om Auckland! Det var nämligen det första stoppet på min resa, och Dave var också med. Vi hälsade pa hans syster Kim och hennes finske pojkvan Marko, och ocksa Fiona, vår före detta flatmate.
Första kvällen gick vi till The Belgian Cafe, en belgisk bar dar vi at middag och tog nagra drinks. Jag at en lojligt liten sallad, foljd av den godaste chokladmousse jag atit!
Efter middag och drinkar gick vi och halsade pa Fiona, hon jobbar pa en gay-bar vid namn Dorothy´s Sister.. Intressant krogbesok.. Holl pa att falla omkull nar en man med klanning och 10 lager smink rockade upp pa den lilla scenen och borjade spela trumpet till trans-music.. Annu roligare var det nar mitt i alltihop hans /hennes laptop dog och det blev knapptyst!! Efter lite fler drinkar begav vi oss hemat till Kim och Marko, att vi hittade vagen var tack vare en taxi och sedan att Dave visste var vi skulle ga efter det. Vi kopte vi Fish n Chips och tog med oss, men dem hade jag och Fiona atit upp innan vi ens var hemma.. Oops. En lyckad kvall.

Morgonen därpa vad det dags for lite sightseeing. Kim och Marko visade oss runt, vi åkte upp till en utsiktsplats pa Mount Eden, där man fick en rikigt bra utsikt over Auckland. Vi drack kaffe, tog oss en rejäl prommis på stan och langs med kusten, sedan for vi hem och jag lagade swedish meatballs :)

Nästa dag åkte jag, Dave och Fiona till Devonport, viket ar en del av Auckland dit man kan ta sig med färja. Var ett gulligt litet ställe, men broshyrer får det ju såklart att låta bra mycket bättre an vad det är. Devonport hade en liten huvudgata med små butiker, ett och annat cafe.. och saklart en chokladbutik som salde Devonport Chocolates! But that was it. Vi provsmakade ju såklart choklad.. men det var lite för dyrt för vad det var..

Vi gjorde också ett besök till Parnell Village, där fanns också en chokladaffär som var lite mer prisvärd och dessutom sålde kaffe! Sa vi slog oss ned :)

En mycket bra och lyckad visit i Auckland! Kändes kul att jag och Dave gjorde något tilsammans innan jag åkte iväg!

Bilder har jag ju såklart!

KimMe and DaveMount Eden, vid ett vulkan-hålVulkan-håletMission BayDave med hans normala foto-min :PMission BaySky Tower sett fran Albert ParkJag i solenJag och min älskling :)Dave och FionaPå färjanAuckland, utsikt från DevonportVi tar kort pa oss själva DevonportJag med en kaffe pa Elliot StablesElliot StablesFiona på jobbetMarko och Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0