Jobb

Har nu skaffat mig ytterligare ett jobb. Tyckte att det inte vore helt fel att tjana lite extra penningar nu nar jag kort igang budgetarnas budget! Spara som galler till 150 %.... Hur det du gar ska bli spannande att se. Har slutat att ga till mataffaren stup i kvarten (handlar ju ALLTID saker jag egentligen inte behover!), istallet gar jag nu en gang i veckan och handlar all mat och det fungerar riktigt kanoners!

Tillbaka till jobbet som jag hittat, vilket ar genom Westaff. Dar ar man temp-anstalld, vilket ar mycket praktiskt, du far helt enkelt ett txt meddelande till din mobil sa fort det ar ett jobb ledigt. Ar du intresserad txtar du tillbaka YES och ditt namn. En comfirmation skickas sedan till dig. Thats it. Olika jobberbjudanden far man da beroende pa vad man har for erfarenhet. Lonen ar ju iof skit och ingenting (12 dollar i timmen!), men lite extra blir det ju iaf, man binder inte upp sig pa ngt heller sa vill man inte jobba behover man inte. Detta ar da samma jobb som jag haft en gang forut redan.
En STOR turnering ar pa g nasta helg, sa da blir det jobba av. Startar kl 10am och jobbar antagligen tills nara midnatt. Ska bli spannande, samtidigt som det nog blir superjobbigt!
En annan anledning till att jag tagit det har jobbet ar att jag vill ha lite mer erfarenheter av olika slag.. im excited!

Nagot mer som ocksa ar very exciting ar tavling de har pa Exodus for tillfallet, namligen ett mini-triathlon! Man springer 2 km, ror 1500 m samt cyklar 5 km. Dessa behover inte goras vid samma tillfalle eller samma dag, utan nar man sjalv vill. Man skriver sedan ned sin sammanlagda tid i alla grenar, och kan vinna gratis registrering till Round the Bays, vilket ar springtavling jag tankt vara med i! Prefect timing.. nu ar det bara att halla tummarna att inte alltfor manga slar min tid... for da ar det adjoss med det gratis-racet...
Har da avklarat detta triathlon pa 24 min 55 sek...  fingers crossed!!

Imrogon ska jag & Lif ta oss ut pa stan och kika runt lite, samt ladda for en night in town!! Im excited!

Kommentarer
Postat av: Karin W

Jobba inte ihjäl dig nu bara! Kul med tävlingen men jag fattar inte tiden på 24 minuter och 55 sek?

Nu ska vi iväg på innebandy här, kramar i massor/mamma

2009-01-31 @ 11:15:48
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0