The Red Head

Har nu aven borjat jobba pa Molly Malones restaurang, The Red Head, vilken ligger vaningen ovanfor baren.. Hade en quick run-through med en tjej forra veckan, och idag jobbade jag i princip ensam hela kvallen, eftersom en annan tjej var tvungen att gora iordning ett rum for en function pa Fredag!! Shit, tankte jag, hur kan de lata mig jobba utan ngn annan dar? Jag visste ju inte mkt eftersom jag aldrig ens haft en midddagsgast da jag jobbat tidigare!
Tack och lov sa hade vi bara 2 bord som at middag, sa det kunde tom. jag klara av (forutom att jag da glomde att fraga hur de ville ha sin stek lagad, trodde val att det fanns ngn slags standard om de inte begarde ngt annat.. ).. Vek en MASSA servietter och serverade drinkar.. Sedan var det sa lite folk sa de tyckte att jag kunda sluta for kvallen, det sade jag ju inte nej till! Att sluta 8:30 istallet for kl 11.. ja, why not..
En bra kvall, larde mig an massa pa bara 3 timmar!

Nu blir det sangen, imorn for jag sova ut for jag borjar inte forran 8:30, yay!

I helgen blir det 30-ars fest sa jag ska baka en jordgubbstarta! Sockerkaksbotten har jag redan gjort sa det ar bara till att blanda ihop resten. Eftersom jag gillar att pyssla i koket ska jag ocksa baka en kladdis, chokladbollar och mini-pizzor! :)
Blir sa bra!
Tvyarr jobbar jag sondag men inte forran kl 6 pa kvallen, sa det ordnar sig. Jobbar i baren.. vilket jag gillar battre an restaurangen, roligare och lite mer drag liksom.

Har laddat upp med bubbly eftersom det var pa special pa New world (8 dollar per flaska!! hur kan man mosta det? Och det ar inget billigt skit, nej nej, flaskorna ar nedsatta med 6 dollar! vilket kan ses som billigt for vissa men inte for mig :))
Sa nar mor o far kommer hit kan vi skala :D hihi

Julgranen ar uppe och de tva sma tomtar som jag har star pa banken. I like! Bara granen gor att det blir sa mkt mer julstamning! Knack o pepparkakor har jag ju ocksa bakat sa det bidrar ju med!

Nu maste bara vadret ta och bli battre.. det har varit sadant SKITVADER de senaste veckorna.. upp och ned med sol o regn omvartannat. Bestam sig nu. DET BORDE VARA SOMMAR.
Be patient be patient.. It will come..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0