Snart slutar jag!!

Nu har jag bara (pch jag raknar ned dagarna) 5 dagar kvar pa jobbet!
Kanns sa skont att sluta och fa lite ledigt!!  Att jag dessutom redan har ett annat jobb att komma tillbaka till kanns ANNU battre! Jag gillar att jobba i bar, snabbt tempo och massor som hander hela tiden, I like it that way! :)

Var sa ARG imorse sa ni kan aldrig tro. Far ett meddelande fran min jobbarkompis kl 7, dar hon meddelar att bageriet inte skickat oss nagra X-mas mince mini pajer (sma sota pajer med fruit filling) som kunder hade bestallt! Gahhh!!! Vi behovde 132 st, detta var bekraftat och allt sa det skulle inte vara nagra problem... I en av ladorna som vi far vara produkter i lag en liten lapp, "tyvarr inga X-mas mini pajer idag" WHAT THE F***?
Ringde bageriet och fragade vad som hant.. Snubben in charge hade helt enkelt inga. Nar jag sedan argt fragade varfor hade han heller inget vettigt svar.. AAAAAAHHHH. De kunde skicka oss de normalstora pajerna, vilket inte alls var vad kunderna ville ha. Efter ett X antal samtal och diverse arga diskussioner fattade fortfarande ingen pa bageriet varfor det var ngt problem?? Jag hade ju fatt pajer.. JO, forvisso, men FEL STORLEK. Inkompetenta idioter som inte borde arbeta med ngt dar det kravs att man ar det minsta lilla organiserad!!!
Bad om ursakt en miljon ganger till kunderna, gav de gratis kaffe kuponger och saklart rabatt pa deras bestallda produkter..
Ska bli sa skont att antligen slippa allt detta kaos! Imorrn blir annu en dag och jag kan bara hoppas att allt flyter pa ok, Nu ar den tiden som bestallningar maste hallas koll pa eftersom manga vill bestalla innan jul! Ar detta sa svart att fatta??

Anyway, jag har min ersattare pa plats och jag tranar upp honom den har veckan och nasta, verkar som han kan hantera det mesta sa det kanns bra. Han ar ocksa fransk, vilket alltid ar ett plus, annars vet sallan nagon vad Jean-louis (agaren) babblar om! Det ar halften pa franska och halften pa engelska! Haha.

Nu ska jag och Dave bege oss ut pa en liten prommis!
Ringer hem till albybyn ikvall (min tid)

Kommentarer
Postat av: Mammi

Jag längtar så tårarna kommer .......men gruvar mig för resan också. Förstår att du blir "irri" på dom där bagarna men ta det lugnt och jobba inte ihjäl dig med allt nu då så du ligger däckad när vi kommer!

Puss&Kram

2009-12-18 @ 09:58:09
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0