Eventful afternoon

Wow ar allt jag kan saga. Wow.
En helt vanlig dag (blasig saklart, samt att vi hade en jordbavning mitt pa dagen) pa jobbet fram tills klockan kvart i tre, da ett helt fonster (inte bara glaset utan ett HELT fonster, med karm och allt) foll ned fran byggnaden mitt emot mitt jobb, fran 6:e vaningen!! Horde en stor small och sag sedan allt glas pa gatan. Min forsta tanke var ju saklart en bilcrash av ngt slag.. men icket! Tog ett tag innan vi insag var glaset kom ifran.. Ett mirakel att det inte traffade en bil eller ngn fotgangare! Det blaste halvt storm vilket gjorde att fonstret inte bara foll, utan flog manga meter och sedan landade...
jag och en tjej fran butiken bredvid borjade sopa ihop alla spillror, nar vi nastan var fardiga kom Wellington City Council for att stada,., haha, too late.
Tack och lov att ingen blev skadad!

Cirka 5 minuter senare hor vi sirener fran alla hall och kanter, brandbilar och polisbilar susar fobi i hogsta hastighet! De blockerar sedan av hela nedre delen av Featherston street (gatan jag jobbar), cirka 4 kvarter! De stoppar fotgangare och bilister, delegerar om hela trafiken sa det blir totalt kaos..
Whats happening??
Vi far till slut reda pa att det var ett bomb-hot pa banken nagra kvarter bort! Flera byggnader evakuerades och efter 4 timmar hade ngn typ av bomb-squad sokt igenom stallet och inte hittat ngt. Again, tack och lov att ingen blev skadad!

Att allt detta hande under samma eftermiddag, inom loppet av en haltvimme.. helt otroligt!

Kommentarer
Postat av: Lina Lif

Men herregud!

2009-12-10 @ 12:11:44
URL: http://linalif.blogg.se/
Postat av: carro

Jäklar! Tur att du kommer hem snart, här händer inget sådär intressant ;)

2009-12-10 @ 14:14:52
Postat av: Karin

Håller med Carro här är det lugnt! Puh vad det där lät jobbigt!

2009-12-13 @ 15:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0