Det var den helgen..

Har nu avverkat min andra riktiga dag pa Molly Malones!
I fredags jobbade jag uppe i restaurangen, vilket var lite mer att halla koll pa och mer "table-service" an vad baren ar. Lordagen var riktigt busy, stallet var fullpackat! Men tycket jag hangde med ratt bra iaf, speciellt med tanke pa att jag just borjat. Det ar run run run, sadant tempo, I like it! :)
Jag har redan lart mig massor under mina forsta 2 dagar, amazing!
Detta blir kanon att ha med mig i resvaskan, kanske kan jag ta ett jobb pa en bar hemma medan jag pluggar? :)

Det har blivit mkt jobb i helgen, eftersom jag ocksa jobbar mandag-fredag med mitt vanliga jobb. I December har aven cafeet oppet pa lordagar, sa fredag och lordag rakade bli vaaaaldigt langa dagar! Kom hem 4:30 imorse, men slutade tack och lov 11:30 pa Fredagen.
Jag slutar dock mitt heltidsjobb pa cafeet den 24 December, sa nar jag sedan kommer tillbaka fran den underbara lilla tripp som jag och mina foraldrar ska dra ivag pa, har jag ett jobb att komma tillbaka till. Jobbet pa Molly Malones blir da mitt heltidsjobb! Gud vad bra man ar!

Har hittills fatt ihop $13.50 i tips! Inte mkt men det lar nog bli mer nar jag vet vad jag haller pa med och kan rekommendera de basta drinkarna (och aven blanda dem) till kunderna.

Idag blir det vila och ta det lugnt, ingen springtur, nej nej. Too tired. Ska ga en svang till marknaden och kopa lite frukt, sen ta en kaffe med min kompis Nan.

Forsokte ringa hem till Albybyn, men inget svar. Jag gissade att det pa en lordagkvall denhar tiden pa aret mojligtvis kan vara ett julbord av ngt slag pa gang.. Kollade mamma karins blogg och mycket ritkigt var det sa.

Nu ar det dags for breakfast!

(M&P: Jag ringer hem imorrn bitti, eran tid)

Kommentarer
Postat av: carro

låter superkul anna, jobba inte ihjäl dig bara :) längtar till du kommer hem! (och till drinkarna du kommer blanda, hihihi)

2009-12-06 @ 01:47:30
Postat av: Mammi

Grattis grattis till nya jobbet!

Håller med Carro att du får inte jobba ihjäl dig!Vi har kirrat väskor till resan för vi kom på att det är en typiskt braochhagrej när man ska resa!

Kramar kramar kramar/mamma

2009-12-06 @ 19:46:11
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0