Glömda inlägg

Eftersom jag hade sa fullt upp med allt innan jag akte tillbaka till NZ sa ar det ju vissa saker jag inte hunnit skriva om annu!

25-26 Juli:
I Härnösand var det stadsfest, tyckte jag ju lat hur kul som helst! Plus att jag fick traffa Ylva och Jocke igen innan jag akte tillbaka :)
Jag tog bilen och korde upp pa Fredag kvall, akte sa pa forfest hemma hos Christians polare Kringlan (Daniel heter han egentligen), var riktigt kul! Tokregnade gjorde det pa kvallen och vi tog oss inte ut forran sent, sa det blev krogen istallet for stadsfesten.. Vi hade ju iof missat de flesta band iaf :P Forfesten var ju absolut roligast, som det ofta brukar vara.
Dagen efter drog jag runt pa stan och kollade i lite affarer, sedan pa eftermiddan da Jocke kom drog vi och kakade och sedan blev det forfest igen hemma hos Kringlan. Tyvarr jobbade Ylva ratt mkt, men hon slutade 21 bade fredag lordag sa hon hann vara med och festa iaf :D
Det blev en jobbig natt pa Lordag, eftersom jag borjade kanna av Ylvas katt sa kunde jag inte sova, och upp skulle jag ju vid 6-tiden. Vi gick iof och lade oss vid 3, sa katt eller inte, pigg hade jag anda inte varit pa Sondagen.
Hamtade sedan upp syster i Sundsvall, som hade haft sin fodelsedagsfest kvallen innan. Grymmt mycket vi skrattade at allt och ingenting hela dagen!  Sa kul! :D

Bilder fran denna event finns pa facebook

Den 27 Juli firade vi farfar som fyllde 75, GRATTIS GRATTIS!
Detta innebar en resa ut till Verkö, en ö utanfor östersund. Pa vagen blev det fika i Gimån, vadret kunde ha varit mkt battre, men med tanke pa att hela Juli varit regnigt sa var jag egentligen inte forvanad. Vi svangde ju iaf in pa rastplatsen och packade upp allt fikat, som bestod av skagenrora (mums), brod, salami och andra tillbehor. Att tallrikarna blaste ivag, koppar av kaffe tippades ut och att man knappt ville sitta ned for det var sa kallt lyckades man pa ngt vis ignorera.
Jag, Lisa och Petter akte med syster Fridas pojkvan Olle, sa vi var forst pa plats ;)
Batturen fran ostersund tog ca 1,5 timme, vi hade egna hytter tack och lov som hade element :)
Vi kom till slottet (om ni nu tanker slott som i sagor, tank om, det var mer som en mkt liten herrgard.. eller ngt liknande), fint var det iaf, och maten var supergod!
Sedan bat 1,5 timme tillbaka, riktigt trott var jag sedan gardagen!

Dags for fika!Fan vad vi skrattade at denna skylt!ArrgggVilken fin dag for en utflykt!Frida o OlleFarbror Jonas & faster ErikaUtanfor Verko SlottUtanfor Verko SlottMat, mums var det!Bror, hamburgermordaren :Plillkusin EstridAlla kusiner! (Utom Oskar som saknas :()Pa batenTre sma grisarThomas & Erika
Sad faceVerko slott

Kommentarer
Postat av: Mammi!

Söta grisar, ha ha!

2009-08-03 @ 21:32:24
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0