Fire!!!

Dave lyckades alldeles nyss nastan satta eld pa koket!! Eller nej, kanske jag overdrev lite nu, men laskigt var det. Jag satt i soffan och sag helt hux flux en flamma.. ahhhh,, panik. vad gor man??
Hur det hela borjade iaf var genom att Dave hade hallt ojla i en kastrull, sedan satt pa plattan pa hogsta varme, lamnat koket och satt sig bredvid mig. Nar han sedan gar tillbaka till koket flammar det upp i kastrullen, i all rush haller vi da vatten i den, bad bad idea! Det flammar lite till sedan lagger vi da pa locket..
Jag undrade da VARFOR man lamnar en kastrull med ingenting annat an olja i pa hog varme???
Dave sada da att han alltid gor sa.. Hmm.. ska nog forbjuda honom att laga mat nagonsin igen!
Vet ju nu da att brandman defenitivt INTE ar ett yrke for mig!

Nej, nu lite te och face-bookande.

Kommentarer
Postat av: Karin W

Hjälp, det där var inget vidare men nu gick det ju bra! Olja och vatten är ingen bra combo. Fläktfiltret måste man diska oftare än vad jag gör. Hörde att du ringt när jag var på vift. Hoppas att Dave förstår dig och kommer efter så fort han kan. Kram och godnatt nu ska jag sussa!

2009-08-09 @ 23:31:23
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0