Till mamma Karin

Har kommer ett inlagg dedicated till min kara moder :D
Det har at jag till middag i forrgar. Hittade ett mkt fint recept i en tidning, tuna bake var det. Nu hade jag ju ingen tonfisk, sa tog kottfars istallet, blev kanongott! :P

Men originalreceptet ar godare (med tonfisk alltsa), och lyder enligt foljande:
1 can tuna
1 can chickpeas
1 can whole peeled tomatoes
2 cups pasta
2 cloves garlic
1 onion
grated cheese
chili
oregano

Borja med att koka pastan.
Hacka lok o vitlok, fras i olja i en stekpanna. Hall i tomaterna, lat koka i cirka 10 min. Krydda sedan med chili, oregano & andra kryddor om du sa vill. Tillsatt kikartorna o tonfisken. Ror om. Hall sedan pastan och tomatroran i en ugnsform, toppa med rivna osten. Gradda i ugnen tills osten smalt. Ready to serve!

Prova detta, hur enkelt som helst! :)


Kommentarer
Postat av: KarinW

Gott gumman! Tror faktiskt att jag har både tittutärter och tonfisk i skafferiet. testade chilipastan jag fick av er idag och den var superdupergod!

2008-09-10 @ 21:39:14
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: carro

det såg gott ut det där :D

2008-09-12 @ 20:32:19
URL: http://cleek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0