Ny arbetskamrat

Bordeaux Bakery slutar nog ALDRIG att forvana och overraska mig..
De har anstallt en fransk tjej, som ar trevlig, arbetsvillig osv.. precis vad man vill ha kan man ju da tycka.. Nu rakar det vara sa att  personen i fraga knappt pratar engelska! Hur hon blev anstalld kan jag faktiskt inte forsta, har kommit till den slutsatsen att Jean-Louis (agaren) vill ha fransk personal och det var nog allt som raknades i det har fallet. Att de till och med ville att  hon skulle tranas upp som heltidsanstalld var bara droppen, jag jobbar namligen med en annan tjej ,Tatsiana, som i princip kan gora det jobbet redan, och att trana en ny person tar tid! Vilket jag forsokte fa manegement att forsta, men de ville inte lyssna. Sa deras plan var att den nya tjejen skulle kunna gora kaffe, skota kassan, stanga och oppna cafet inom, ja ca 2 veckor eller sa. Nar hon inte  ens forstar halften av allt jag forklarar om och om igen sa ar detta HELT OMOJLIGT...
Sa Anna fick nog, sa att nej, det har fungerar helt enkelt inte! Forklarade att detta upplarningsprojekt kommer att ta manader, och foreslog darfor att Tatsiana istallet tar heltidsjobbet. Efter manga vilda och arga diskussioner fick Anna som hon ville. Yes. Minns inte senast jag varit sa arg (vi raknar bort alla diskussioner med Dave :P). Jag forvantas skota cafet at dem, men nar ett beslut som detta ska fattas, vilket galler personalen som JAG ska arbeta med.. nej da vill de helst inte hora vad jag har att saga. Helt javla unbelievable.
Kanns bra att jag inte gav upp, for fick ju min vilja igenom till sist.
Fight!

Den franska tjejen ar jattetrevlig, och det enda sattet hon kan lara sig engelska ar ju att forsoka prata. Sa tro inte att jag helt och hallet har gett upp hoppet, nej nej. Hon jobbar nu deltid och har darfor mer tid att lara sig allt... sa det har ska nog ga vagen! Kanske jag ska lara mig franska pa samma gang.. ? :)

Nej nu ska jag ut och njuta av solen..Uppdatering om min spannande helg ar pa vag.. :)


Kommentarer
Postat av: Mammi

Bra jobbat tjejen! Bra att det finns gränser även för dig. Låter härligt med sol.....precis haft lite fest här och alla har åkt hem och jag har varvat ner med lite disk men nu ska jag hoppa i säng. Kul har vi haft och spelat RETRO, det ska vi göra när du kommer hem i sommar.

Kram kram

2008-11-16 @ 02:13:51
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0