Julsjuka?


Vet inte vad som flugit i mig, men har bara haft den storsta baklusten (om detta nu ar ett ord) nagonsin de senaste veckorna... Knack, pepparkakor och cookies, samt kladdkakor utan gluten eller mejeriprodukter i(forsok er pa den ni :P hihi). Detta kan nog bero pa att det narmar sig jul, for man brukar ju baka en hel del da.


Glogg har jag ocksa forsokt mig pa, och det fungerade riktigt bra. Anvande iof fardigmixade gloggkryddor fran santa maria, men nar jag nu anvant upp den enda pase jag hade ar det till att mixa sjalv! Glogg gjord pa svartvinbarssaft star i kylen nu... har inte hunnit smaka den annu.

Lif och jag har just kampat oss igenom i stort sett en hel pepparkaksdeg... man glommer hur snabbt man trottnar pa att kavla ut deg efter deg! Minns nar man var liten da man bakade tills man var nojd sedan fick mamma Karin ta hand om resten (Stackare mamma!)

Tankte nu gor denna uppdatering mkt enkel, och lagga in en hel drös med bilder fran de senaste veckorna :D Borjar dock med pepparkaksbaket...

 


Dressup-party at Tims place. Dave as V for Vendetta, Lina is a santa and im some fancy kind of lady :P. After the party we went for midnight coffee!

Dave and Mark at dressuparty!

Random Pics in Wellington; by the waterfront, Picnic, Coffee at Te Papa museum plus mine and Dave's very much spontaneous night out in town..

Nice and sunny wellington day :)Dave i blasten
Tatsiana


1. Wellington harbour
2. Dave on a windy day (which most days are like on Wellington)
3. Picnictime!
4. Photo of flower (Dave took it thts why it looks so cool :)
5. Dave
6. Me out in the green
7. Cheers!
8. Me out in town
9. Lif by the bucketfountain (mkt beromd fontan i stan)
10. Attack!
11. Dave and me on the dancefloor
12. Famous curlyfries at Sweet momas kitchen, Mmmmm
13. Ahhhh, last frie is miiiine!!


Det far racka for den har gangen, nu ska jag ata middag, sen dricka lite glogg och ata pepparkakor.. Go Sverige! :D

Kommentarer
Postat av: Björn

Shit vad händig ni är, pepparkakor är äckligt!

2008-11-20 @ 21:44:27
URL: http://sjodin86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad duktig ni är tjejer!

Åh vilka fina bilder, längtar efter dig, kram mamma

2008-11-24 @ 20:51:23
Postat av: Anonym

Ja det var ju alltså mamma som skrev!

2008-11-24 @ 20:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0