Guy Fawke's



Igår kvall blev det då dags for lite fyrverkeri, allt detta tack vare en snubbe, som for ett X antal ar sedan forsokte spranga parlamentsbyggnaden. Kallaren var laddad med sprangamnen, men ngt gick snett sa parlamentet star fortfarande kvar (tur det!). Detta hande den 5 November, och ramsan "remember, remember the 5th of November" hjalper oss att minnas detta. Inte direkt sa att denna dag firas, men av ngn anledning (som jag inte kanner till) sa ar det alltid fyrvekerier pa denna dag. Detta ar ocksa den enda dagen pa hela aret som man kan kopa fireworks har i Nya Zeeland! Lite mysko.. men antar att det gor det hela lite mer speciellt.
Fint var det!!

Innan raketerna avfyrades gick jag och Dave ut och at middag pa en kul lite restaurang som heter "Momo Tea", ett nytt kinesiskt stalle som serverar miljoner olika tesorter! Kalla eller varma, som du vill!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Vad fint med fyrverkerier!

visst tar du med mig till det där testället när vi kommer?

Tack snälla du för chokladen,jag blev så himla glad och den var supergod!

Petter har slagit av sin tand i lumpen men de ska försöka laga den, har ring nu men han svarar inte.

Sköt om dig och kärleken, kram kram

2008-11-10 @ 22:08:01
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0