KENT!

Någon måste ju bara hålla med mig, Kent är för bra!
Har just hittat igen alla mina kent skivor (som kära syster flyttat från mitt rum o lagt på lite olika ställen i huset) och sitter nu och lyssnar igenom dem. Grymmt.





Om någon frågade mig vilken låt som är den bästa, skulle jag faktiskt inte kunna svara på det, finns för många som är så bra! Så många minnen som väcks till liv.
Att se Kent på yran var helt underbart, ännu bättre var konserten i Östersund 2005 (Du & Jag döden/ turne 19).
Fan Ylva, det måste vi ju göra om!! De 2,5 timmar vi stod och väntade framför scenen, totalt värt det!

Skäms då att säga att jag inte vet speciellt mycket om Kent, låtar och album har jag koll på, men det är inte mycket jag vet om själva bandet (förutom att Jocke Berg sjunger och att de kommer från Eskilstuna). Så bestämde mig därför att kolla upp Kent lite. Fick då reda på rätt mkt intressant! Tex. att de en gång i tiden kallade sig för Jones & Giftet, sedan Havsänglar, och till slut Kent (som Jocke Bergs lillebror kom på). Thomas Bergqvist, Martin Roos och Harry Mänty har tidigare varit medlemmar i bandet, men slutade alla av olika anledningar. De nuvarande medlemmarna är Joakim Berg, Martin Sköld, Markus Mustonen och Sami Sirviö.
Rocks!

Researching fortsätter, men nu är det dags för Anna att göra sig redo för middag hos mormor! 
Och fortsätta lyssna på sina underbara skivor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0