Pizza, stadstur och bergsbestigning

Fredagen bjöd på väldigt fint och soligt väder, och underbart sällskap <3 Jag, Victoria och Johanna tog oss en shoppingrunda på stan och sedan åt vi SUPERGOD lunch på Vapiano - Bästa pizzan! Hade inte ätit där innan, men nu blev jag helt såld, så för er som inte varit där tidigare - definitivt värt ett besök!
 

Utsikt från mitt kök
 
Pizza Bruschetta m. Ruccola, Gran Padano & Mozarella
 
Glad Johanna <3 (Trots regn och ett trasigt paraply :P)
 
Jag och Victoria blev i veckan tipsade om väldigt billig (och god!) öl som finns att köpa på matvarukedjan Edeka - 10 liter för 6 Euro, tja, helt okej pris får man väl säga. Eftersom vi just fått veta att VI KLARAT GRAMMATIKTENTAN så tyckte vi att vi var värda lite öl, och tog och släpade hem en back. Nu har vi så vi klarar oss ett tag ;)
BIER :D
 

Hej.
 
Igår fick jag och Victoria följa med Johanna upp på berget (Lorettoberg) där hon bor, rätt så brant uppförsbacke men utsiken var väl värd promenaden! Finns ju en hel del berg i (och runtomkring) den här staden, så vill man ha fina vyer så är det bara att promenada upp på nån höjd. Vi lagade lite tacos till middag, såg på tysk tv, spelade spel och åt massa choklad ;) Superbra lördagkväll! Vi hade så trevligt att vi totalt glömde bort tiden och missade sista spårvagnen, så jag och V tog oss en promenad hem, sov riktigt gott när jag kom hem!

Skymning på Lorettoberg
 
Idag har jag mestadels läst veckans bok som jag ska vara med och redovisa om nästa tisdag, Kassandra heter den.Krånglig och invecklad story med alldeles för många karaktärer, plus lite dold symbolik på det - tysk litteratur när den är som allra bäst.. Har iallafall tagit mig igenom drygt halva nu, så ser ljuset i tunneln.

Tog mig en paus för att få lite luft och motion, och cyklade till några små byar här i närheten av vårt Wohnheim. Det blev en liten längre tur än jag planerat, var ute i ungefär en och en halv timme, rikigt skönt!
 

Heuweiler
 

Denzlingen
 
Himla bra cykelvägar - lätt att hitta!
 
Kvällen avslutades hos bästaste Victorious <3  Vi mulade popcorn och klurade lite på vart vi vill åka under våra lediga veckor i april - München? Zürich? Bodensee? Bremen? Hamburg? Berlin? Frankfurt? Düsseldorf? Insåg snabbt att det finns på tok för många städer vi vill resa till, och kom fram till att det kanske är smartast att hålla sig här i de södra delarna :)
 
Nu blir det sova och ladda för imorgon - Då ska det firas Fasnacht/Fasching/Fasnet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0