Philosophie und Literatur

Nu har pluggandet dragit igång! Först ut: Filosofi. Ett ämne som känns tillräckligt krångligt och flummigt på svenska och därför inte direkt blir lättare på tyska! Detta har dessutom aldrig riktigt varit mitt ämne, så får väl se hur det här går. Varför det ens ingår i kursen undrar vi lite över också.. men det finns ju förvisso en rad tyska filosofer, så där har vi kanske förklaringen..

Började min morgon med lite läsning, i delkursen litteratur är första boken "Der Besuch der alten Dame", en tragisk komedi av Friedrich Dürrenmatt. Trodde aldrig att jag skulle föredra en litteraturkurs framför någon annan, men nu i jämförelse med filosofi.. JA.Tillsammans med en kopp kaffe och lite tända ljus blev det en rätt bra start på dagen :)
 
Kaffe och bok <3
 
Filosofi - Immanuel Kant
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Wow, litteratur och filosofi till att börja med, måttligt kul =P Jag har också svårt för filosofi, att se charmen med det alltså =P
Lycka till med plugget iaf darling! =)
Kram!

2014-01-23 @ 17:25:02
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0