Kravall und Remmidemmi

Började helgen med en underbart god middag på O'Kellys, en vädldigt mysig irländsk pub här i Freiburg. Maten (och ölen) var så god, och vi så hungriga, att det inte hanns med att ta en bild. Är lite sugen på att söka jobb på den här puben faktiskt, måste erkänna att jag blev lite nostalgisk och började sakna mitt jobb på Molly Malones i Wellington..
 
 
Kvällen fortsatte på Uni Cafe där vi tog oss en drink <3
 
Lördagen bjöd på en liten tur på stan, köpte mig en jacka, ett läppstift och lite andra nödvändigheter. Tog en liten paus och lyxade till det med en Irish Coffee, NOM NOM.

 
 
Träffade sedan min tandempartner Matthias, supertrevlig kille som kommer ifrån Freiburg. Han vill förbättra sin engelska, och jag såklart min tyska, så vi kommer att växla lite mellan språken när vi träffas. Tycker att det här med tandem är väldigt roligt! Tanken är ju att man ska lära känna lite folk samtidigt som man lär sig språk. Han tipsade om ett uteställe som hette Elpi, så vi gick dit igår kväll. Riktigt bra ställe! Soffor och bord för den som vill chilla, och dansgolv för den som är lite mer på g. Blev en otroligt rolig kväll! <3
 

#YOLO #Kravallundremmidemmi
 
Imorse lagade vi till en välbehövlig och enorm pannkaksfrukost, havre- och bananpannkakor är inte så tokigt alls det! Jag och Victoria tog oss sedan iväg till en secondhand-marknad i närheten där det även fanns cyklar, så nu är jag ägare till en tysk Magnum-cykel i herrmodell :) Den saknar stöd, men i övrigt i helt okej skick. Fick ge 40€ för den, vilket kändes rätt överkomligt.

 
Nu säger jag tack och hej för den här gången! Dags att göra lite nytta och förbereda mig inför morgondagens litteraturlektion. Detta betyder att resten av kvällen kommer att spenderas tillsammans med Thomas Mann och hans skruvade story om incestförhållanden, bortskänkta barn och klingande klockor. Tack och lov så var helgen så väldigt rolig att det känns helt okej med måndag och en ny vecka!
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Låter som du haft en härlig helg gumman =D Kul med både middag och utgång! Snajsig cykel du hittade också ;)

2014-02-03 @ 15:29:22
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Anna T

Vad härligt ni verkar ha det! :D Mycket kul att läsa och följa dig där nere darling :) Kramar från Uppsala!

2014-02-03 @ 15:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0