Frühling in Freiburg!

Våren har kommit till Freiburg! Jag och Victoria tog oss en rejäl söndagspromenad upp på berget som ligger alldeles i närheten där vi bor, så fin utsikt! <3
 
 
Gårdagen bjöd på en liten picnic på Schlossberg, planen var att klättra upp i utkikstornet nedan, men det var till vår besvikelse stängt! Fika gjorde vi ju såklart ändå, och det blev en underbar eftermiddag med fint sällskap!
 
 
I Fredags hade vi vår första tenta, Grammatik. I vanlig ordning måste ju detta såklart firas, så vi följde den Freiburgsvenska traditionen (som infördes under förra terminen av dem som läste A-kursen) och åt Thai-mat till lunch - NOMNOMNOM. Det bästa var att portionen var så stor att jag kunde ta med mig en låda hem, inte alls så tokig lördagslunch vill jag lova :)
 
Den här veckan har vi bara två lektioner, idag är den sista, så från och med klockan 16 väntar FEM DAGARS ledighet! Vi tänkte åka runt lite här i trakterna, finns ju så väldigt mycket att se! Återkommer med update :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Ser ut som en riktigt härlig dag det där =) Här har vi fortfarande vinter... Hoppas våren hittar hit också snart, jag vill ha vår! =)
Skönt med ledighet! =D Jag har snart 2 veckors ledighet, Spring Break baby ;) Wonderful!

2014-02-27 @ 17:39:20
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0