Födelsedagsfirande

Finaste Victoria fyllde år i måndags, så vi kick-startade veckan med en himla mysig middag på Isle of Innisfree! <3
 
I övrigt så har delkursen i grammatik- och översättning kickat igång, så det är plugg för hela slanten som gäller nu! Gillar ämnet och vår lärare, så det är en väldigt rolig vecka :)

Eftersom jag har haft ont i mitt knä (och ben) ända sedan jag kom hit, bestämde jag mig för att kolla upp detta. Jag pallrade mig iväg till doktorn i tisdags och fick beskedet att det är en överansträngning. Tydligen finns det en muskel som sträcker sig från knät och på insidan låret upp mot ljumsken, vilket förklarar varför jag även haft ont i benet. Doktor Forsbach konstaterade att det inte var någon inflammation, och att jag borde röra på mig så att muskeln inte blir stel, cykling, simning och sådant var att föredra. Ingen springning alltså på ett tag :/ Trist, men just nu gör det inte lika ont längre (med andra ord kan jag promenera utan att det känns), så är rätt nöjd ändå. Tänkte börja med att ta cykleln till skolan (10 minuter) och sedan baka in lite mer träning eftersom.
 
I veckan har det även blivit bestämt att jag inte kommer att flytta, utan istället byter jag rum med Agnes som bor i samma korridor :) Känns bra, eftersom jag trivs väldigt bra här! :)
 
MORGEN IST FREITAG, JA MANN. SUPER MANN.
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Mysigt med födelsedagsfirande! =)
Drygt det där med överansträngningen dock, men skönt att slippa inflammation! Hoppas du blir bra snart iaf! =)
Jasså, ska du inte flytta nu?? Va härligt! =D

2014-02-13 @ 23:17:06
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0