Besuch aus Frankfurt

I helgen har jag haft finaste Sarah på besök <3  Vi har gjort det vi gillar allra mest, nämligen chillat, druckit vin, ätit god mat, druckit kaffe och bara umgåtts. Vi tog oss också en promenad upp på Schlossberg och en liten rundvandring på stan och alla Freiburgs söta små gator!
 
Fredagsmiddag åt vi på Isle of Innisfree, en irländsk pub som är väldigt mysig och har riktigt goda (och billiga) Flammkuchen! Sarah pratade en del med servitrisen (som också var från USA, och även hon jobbade som lärare) och när hon satt sig en stund vid vårt bord så passade jag på att fråga om de behöver barpersonal. Hon sade att de oftast letar folk, och att jag kunde kika in och prata med hennes manager, så det ska jag se till att göra någon gång under veckan :)
 
Flammkuchen (Tunn pizza med botten av typ filodeg)
 
Fint sällskap av meine schwedische Mitbewohnerinnen - Gülliga!
 
Auf dem Schlossberg <3
 
Lyxade till det lite och provade Donuts från YOLO-Cafe
 
Lördagsmiddag - Linssoppa och vin :)
 
Filmmys! (Har man ingen riktig soffa så bygger man en)
 
 
Känns lite ensamt nu när Sarah åkt hem, det har varit en underbart bra helg!Ska se till att åka och hälsa på henne i Frankfurt något framöver :)
Idag är det plugg som gäller, imorrn drar nämligen grammatik- och översättningskursen igång! Är aningens nervös, eftersom jag på senare år mest har pratat tyska och inte läst så mycket grammatik.. men hoppas det ska gå vägen! Gillar ju faktiskt grammatik... när man väl förstår den ;)

 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Låter som ni haft en mysig helg tillsammans, kul med besök! =)
Lycka till med barjobbet! =D
Kram! <3

2014-02-09 @ 21:33:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0