Lucia

Idag Söndag var det dags for arets Luciafirande har i Wellington!
Det holls lite utanfor stan sa jag och Lif fick skjuts med Helen dit. Vi skulle hjalpa till att gora iordning allting, koka kaffe, dekorera och fixa.
Eva, Sven och barnen var ocksa dar saklart, sa det var jattekul att traffa dem! Eva var kladd i folkdrakt... och hon rakade ha 3 st extra, sa jag, Lif och Helen drog pa oss dem. Oj vad fina vi blev. Och varma. Mkt varma. (Forstar nu vad mamma Karin maste ga igenom varje ar infor skolavslutningen :P)

Det hela drog igang kl 5, med lite tal om varfor vi firar Lucia, sedan var det dags for sjalva taget. Fint var det, riktigt mysigt! Insag att det ar nagot man saknar, och det kanns lite extra speciellt nar man haller sig till svenska traditioner aven fast man inte bor i Sverige.
Efter taget bjods det pa fika, lussebullar, pepparkakor och glogg! Kaffet skotte jag och Lif serveringen av, fast det var ratt lugnt pa den avdelningen eftersom de flesta ville ha korv m. brod.
Gloggen var riktigt riktigt god!!!

Det saldes ocksa lotter, och Lif tog hem storvinsten! en korg fullproppad med svenska godsaker! Sjalv vann  jag inget. men det ar ju min vanliga tur det.

En riktigt lyckad dag! Detta trots ösregn och blast (Winter has arrived in Wellington, oh yeah)
Saklart tog jag lite bilder.

Sven & HelenKnackebrodThis is Wellington winter, and,the weather is even worse than it looks in the photo! brrrLussekatterFika!Helen saljer brodburkarLuciatagLuciatag (Marie & Kristina i mitten)Svenska folkdrakterMarie & KristinaLif m storvinsten!!HelenGlogg & storvinsten!


Kommentarer
Postat av: Eva Sundin

Hej,

Visst var det kallt, riktigt stockholms lucia väder.

Tack snälla tjejer för hjälpen, ni var så fina i era dräkter och hjälpte verkligen till att få till stämningen. Hela kvällen flöt på riktigt fint tack vare er. Tack! Eva

2009-05-25 @ 20:48:50
Postat av: Mammi

Vad mysigt med luciatåg och vad fina ni var!

Kram kram

2009-05-26 @ 17:24:18
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Lisa Walker

Var det du som ringde mej kl 3 inatt? :P

2009-06-05 @ 20:07:22
URL: http://lisawalker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0