Eurovision 2009

Trodde nog aldrig att jag skulle säga detta, men jag saknar melodifestivalen! Kollade just runt lite och hittade nagra klipp pa Youtube..Nostalgisk jag blir!
 Inte for att jag tyckte att Sveriges vinnande bidrag var speciellt imponerande, men det ar ju sa det ska vara! Nar man sedan blir terroriserad av radio och Tv och har hort laten en 30 ggr, da ar den ju nastan bra!
Det ar det ju ocksa allt detta vantade, medan alla ska rösta! Tar ju evigheter! Nar sedan nagon tar en rejal ledning, ar det ju inte kul langre...
 (Maste ju da tillagga att jag inte sett denna event sedan 2006! Sa kan ju handa att vissa saker har andrats :P)
Men trots att det alltid ar fel lat som vinner, sa har ju melodifestivalen anda sin charm. Myspys i soffan. I miss it.

Jobbar med en tjej som ar fran Belarus (deras bidrag som gick till semifinal var ju faktiskt mycket samre an Sveriges!), hon tyckte att vi skulle kolla online tillsammans, se om det gick att se ngn typ a livesandning. Jag fragade ju da vilken sandning vi skulle kolla pa, svenska eller ryska? For de kommenterar ju anda en massa, sa jag skulle ju vilja se den pa svenska... hehe.
Efter lite research upptackte jag att Finalen av Eurovision sands har pa NZ ocksa! En kanal via Triangle's TV  som heter STRATOS.. Undras tro om ngn jag kanner har den? Dags for lite mer research..

Tror jag haller pa att bli sjuk :( Har kannt mig lite seg de senaste dagarna, haft huvudvark och lite ont i öronen ocksa,,Har inte ont i halsen, ingen rinnande nasa eller hosta, vilket verkar lite mysko.  Ringde till health line for att fa ngn ide om vad detta kan bero pa. De tyckte jag skulle ta det lugnt, dricka mkt, och ifall det inte blir battre ta Cold & Flu medicin.. Värken i oronen ar borta nu, far lite ont i huvudet da och da.. Inget gym den har veckan, bara vila som galler!
Denna forkylning kan nog latt bero pa den kyla som dragit in over Wellington. Nej jag pratar inte minusgrader, men kallt ar det iaf! Utomhus och inomhus! Isolering existerar inte eftersom de flesta hus ar byggda for alltfor lange sen.. Brrrr. Dags for langkallingar. :P

Nej, nu borjar Chuck.. :)
Bye bye.

Kommentarer
Postat av: Karin W

Härligt att du skriver!

Låter inget vidare att du mår dåligt men bra att du vilar.Såg på eurovision igår och det är 2 program med utslagning och jag trodde aldrig att sverige skulle gå vidare men det var ju klart kul att det blev så. Belarus var en ljus kille eller hur? Inte så tokig låt men halva ryssland röstade väl på utseendet! Ha det fint och hoppas du blir bättre, nu ska jag sussa.

Kram mamma

2009-05-13 @ 21:00:14
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0